Handelsvilkår / Betalingsbetingelser

 

Betaling
Erhverv(B2B):
Betalingsbetingelser er 8 dage netto.
I modtager en faktura pr. mail i begyndelsen af hver måned. Den dækker den foregående måneds leveringer.
Krediteringer i forbindelse med reklamationer vil fremgå af fakturaen.
I er meget velkommen til at tilmelde jer PBS betalingsservice

Har du spørgsmål til jeres faktura, kan du skrive til kundeservice ( mail@skivefrugt.dk).
Er I en offtentlig virksomhed, kan vi naturligvis sende elektroniske fakturaer, husk blot at oplyse jeres EAN-nummer samt CVR. Nr.

Privat:
Skive Frugt A/S modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Skive Frugt A/S krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol.
Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.


Levering
Skive Frugt A/S prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 12:00 bliver sendt samme dag.
Ordrer indgået efter kl. 12:00 bliver først afsendt dagen efter.

Forventet leveringstid: 1- 2 dage. 

Skive Frugt A/S sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen.
Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark,
vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.
Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost.

Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.
Skive Frugt A/S kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark.
I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Skive Frugt A/S naturligvis en ny leverance uden beregning.

B2B kunder: priserne er inkl. levering på adressen, ekskl. moms.

 
Reklamationsret
Vi hører altid gerne fra dig, hvis der noget, du er utilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre bedre.
Har du reklamationer til din levering, kan vi kontaktes på  mail@skivefrugt.dk  eller på tlf. 97520223 (08:00-15:00).

Skive Frugt A/S yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Skive Frugt A/S indenfor rimelig tid.
Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering.
I forbindelse med reklamationssager afholder Skive Frugt A/S returneringsomkostninger i rimeligt omfang.


Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Skive Frugt A/S
Ulvevej 22
7800 Skive

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os.
Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse,
registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

 
Lever frugten ikke op til forventningerne?
Vi gør os stor umage med at udvælge de varer, der leveres, og vi har en grundig kvalitetskontrol.
Det kan dog ske, at varen lider overlast under transporten eller ikke har den formodede holdbarhed.
Det skal naturligvis ikke gå ud over jer som kunder. Der skal reklameres senest  1 dag fra modtagelsen af varerne.
Så sørger vi for, at I ikke betaler for de dårlige varer.


Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen.
Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Skive Frugt A/S har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto.
Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.


Fortrydelsesret

Frugt: Da Skive Frugt A/S , levere fødevare er der ingen fortrydelsesret i henhold til Forbrugeraftaleloven § 17, stk. 2, nr. 1.

Non food: Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er   bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til mail@skivefrugt.dk eller ring til 97520223 I din besked skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
 

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca 50 DKK.
 

Varens stand, når du sender den retur.
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.
Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.  Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Skive Frugt A/S
Ulvevej 22
7800 Skive

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.  mod forudgående aftale.

 

Med venlig hilsen

Skive Frugt A/S
Lars Baagøe
97520223